Movember Polska: Bezpłatne badania przesiewowe dla Mężczyzn! (20.11)

Akcja Movember w Gdańsku - bezpłatne badania przesiewowe dla mężczyzn 

Ruszyła coroczna kampania prozdrowotna Movember Polska. W ramach akcji w sobotę 20 listopada
w Galerii Metropolia zorganizowane zostaną bezpłatne badania profilaktyczne dla mężczyzn. Panowie przed 40 rokiem życia będą mogli sprawdzić zdrowie swoich jąder dzięki bezbolesnemu badaniu USG, zaś pozostali sprawdzą, czy poziom markera nowotworowego prostaty (PSA) jest u nich w normie.

Badania odbywać się będą w godzinach od 10:00 do 20:00. Na badania nie są prowadzone zapisy, decyduje kolejność przybycia. Zarówno badania USG, jak i przesiewowe testy poziomu PSA nie wymagają żadnego przygotowania poza zachowaniem higieny osobistej. Gdańsk to jedno z ośmiu miast, w których w tym roku zorganizowane będą badania.

- Badania przesiewowe w Gdańsku stały się już dla nas pewnego rodzaju tradycją i bardzo cieszymy się, że po raz kolejny możemy zaprosić panów do Galerii Metropolia. W ubiegłym roku było to jedno z nielicznych miejsc, gdzie udało nam się zrealizować badania przed lock-downem. Wierzymy, że i tam razem frekwencja dopisze. – mówi Jakub Kajdaniuk, koordynator akcji z Fundacji Kapitan Światełko.

Kampania Movember Polska uczy mężczyzn jak dbać o swoje zdrowie od 2014 roku. Organizatorem działań jest Fundacja Kapitan Światełko. Dotychczas kampania dotyczyła wyłącznie zdrowia fizycznego i profilaktyki antynowotworowej. W tym roku organizatorzy wraz z ambasadorami akcji zdecydowali się również poruszyć kwestię zdrowia psychicznego, kolejnego tematu tabu wśród mężczyzn.

- To, co dzieje się w męskiej głowie jest równie ważne jak to, co dzieje się w majtkach – przekonują organizatorzy. W okresie pandemii COVID-19 z powodu społecznej izolacji ale także pogorszenia się warunków ekonomicznych wielu osób, liczba samobójstw wśród mężczyzn zwiększyła się aż o 20 proc. Kwestie zdrowia psychicznego są obecnie równie dużym wyzwaniem jak diagnostyka i leczenie nowotworów prostaty.

Wszyscy za jednego

Ambasadorami kampanii ponownie zostali youtuberzy – Cyber Marian i Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), prezenter Mateusz Jędraś oraz Juan Zumeta i Jakub Nowicki. W tym roku dołączyli do nich także wokaliści: Krzysiek Sokołowski (z zespołu Nocny Kochanek), Adam Asanov (z zespołu Piersi), Paweł Dudek (Czadoman) oraz Błażej Sobera (z zespołu Joe Palooka) – przedstawiciele różnych środowisk, którzy jako „Mosznowładcy” nagrali nowy „hymn” kampanii –„Wszyscy za jednego”.

Rockowa piosenka namawia do korzystania ze wsparcia specjalistów, którzy pomagają zadbać o zdrowie w każdym aspekcie, bez względu na to, czy chodzi o kwestie fizyczne czy psychiczne. Utwór zatytułowany „Wszyscy za jednego” przypomina także, jak ważne jest wzajemne wspieranie się i jak pomocna może być zwykła rozmowa oraz otwarcie się na drugiego człowieka.

Kampanię i organizację badań po raz siódmy wpiera Nationale-Nederlanden – firma uhonorowana tytułem Dobroczyńcy Roku 2020 w kategorii „Zdrowie” za wsparcie działań organizatorów Movember Polska.

Badania ponownie organizowane są dzięki wsparciu Bayer, Profimedical oraz Hydrex z marką Domowe Laboratorium. Do grona partnerów akcji dołączyły także Herbapol Poznań, BNP Paribas oraz marka STMT. Ambasadorów po raz trzeci już wsparła Kubota.

Wydarzenia w galeriach handlowych zorganizowane będą z uwzględnieniem wymogów sanitarnych mających przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się COVID-19. Organizatorzy dokładają wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo każdemu z uczestników. Regulamin korzystania z badań dostępny jest na stronie akcji - www.movember.pl.

Z uwagi na kwestie licencyjne, będzie to ostatnia kampania pod szyldem Movember Polska. Organizatorzy nie mają zamiaru jednak rezygnować z dalszego prowadzenia działań na rzecz męskiego zdrowia w kolejnych latach i już zapowiedzieli, że w 2022 roku kampania odbędzie się pod zmienioną nazwą. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć na stronie akcji.